AnvelopeATV.eu va pune la dispozitie acest scurt ghid a anvelopelor ATV si UTV prin care vom cuprinde toate lucrurile pe care trebuie sa le luati in considerare atunci cand doriti sa achizitionati un nou set de
anvelope ATV si UTV pentru vehiculul dvs., de la dimensiunea anvelopei si design-ul benzii de rulare, pana la structura interioara.
Acordati cateva minute pentru parcurgerea acestui articol in incercarea dvs. de a gasit cea mai buna varianta de anvelope ATV.
Anvelopele pentru ATV si UTV sunt la fel?
Anvelopele pentru ATV si UTV sunt asemanatoare, dar nu la fel. UTV-urile necesita anvelope care sunt durabile si capabile sa suporte incarcaturi mai mari, implicit mai multi pasageri. ATV-urile sunt de obicei vehicule cu un singur conducator, insa permite si transportarea unui pasager. Cu toate acestea, greutatea maxima suportata este mult mai mica fata de un UTV. In afara de acest aspect, dimensiunea anvelopelor, banda de rulare si structura sunt identice.
Anvelope ATV
ATV este prescurtarea de la All Terrain Vehicle. Acest tip de vehicul este practic un quad conceput pentru o singura persoana si este folosit pe diferite tipuri de teren.
ATV-urile sunt mai mici, tehnic vorbind, decat majoritatea vehiculelor utilitare. Sunt de obicei folosite pentru curse si activitati de recreere, deoarece cadrul ATV-ului este optimizat pentru spatii mai inguste si manevre mai rapide.
De asemenea, ATV-urile sunt mai putin costisitoare. Cu toate acestea, au un dezavantaj. Soferul nu are aceeasi siguranta ca intr-un UTV, ceea ce va duce la cheltuieli pe accesorii. Pentru a spori siguranta la conducere, aveti nevoie de
imbracaminte de protectie (casti, manusi, geaca sau armura, pantaloni si cizme). Incidentele pe un ATV nu sunt distractive si pot provoca rani majore daca nu este purtat echipament adecvat.
ATV-urile sunt apreciate pentru manevrabilitate si pentru adrenalina oferita. Daca asta cautati, atunci un ATV este ceea ce aveti nevoie.
Anvelope UTV
UTV este prescurtarea de la Utility Task Vehicle, sau vehicul Side by Side, care este destinat aplicatiilor utilitare. Are mai multe locuri, de obicei, unde pasagerii stau unul langa altul.
Photo by Emmy Gaddy on Unsplash
Datorita greutatii, abilitatilor de transport si posibilitatea mai multor pasageri, UTV-urile au un sasiu mai mare. Prioritatea acestora include siguranta la conducere si capacitatea de a indeplini sarcinile pentru care au fost concepute. Cu alte cuvinte, UTV-urile sunt optimizate pentru transport cu incarcaturi mai mari decat pot duce ATV-urile. De asemenea, confortul de conducere ofera o modalitate mai putin obositoare de a controla vehiculul, fara eforturi mari pentru controlul acestuia.
UTV-urile sunt mai costisitoare, la fel si accesoriile pentru acestea. Sasiul mai mare, durabilitatea si multiplele caracteristici cresc foarte mult pretul final al unui UTV. Sisteme suplimentare de siguranta, cum ar fi centuri de siguranta, parbriz, ajung la un pret destul de mare, dar sunt necesare pentru o siguranta sporita. Posibilitatile de modificare a UTV-urilor au determinat cresterea preturilor.
UTV-ul este un vehicul conceput pentru functionalitate. Pe langa numarul de pasageri si durabilitate, daca preferati sa personalizati vehiculul pentru a fi pe gustul dvs., atunci un UTV ar putea fi cea mai buna alegere.
Dimensiunea anvelopelor ATV si UTV
Dimensiunile anvelopelor ATV si UTV sunt alcatuite din trei numere pe care le gasiti pe lateralul anvelopelor montate in prezent. Dar ce reprezinta aceste numere?
Acestea reprezinta inaltimea anvelopei, latimea anvelopei si diametrul jantei in inch.
Presupunand ca anvelopele dvs. au dimensiunile de
25x12-9, ce inseama asta?
In acest caz, primul numar, 25 reprezinta inaltimea totala a anvelopei dupa umflare. Totusi, aceste cifre nu sunt complet exacte. Desi producatorul a trecut 25 inch nu inseamna ca anvelopa va avea exact 25 inch inaltime. Acest lucru este normal, mai ales ca alti factori externi pot influenta inaltimea reala a anvelopei..
Al doilea numar reprezinta latimea anvelopei. In exemplul de mai sus avem o latime de 12 inch. Se aplica aceeasi problema (daca putem spune asa) ca si in cazul inaltimii. Multi factori pot influenta latimea maxima, unul dintre acestia fiind janta pe care este montata anvelopa. In functie de janta, anvelopa poate avea o latime mai mare sau mai mica fata de numarul indicat. In principiu se recomanda achizitionarea de anvelope putin mai late decat jantele. Daca jantele sunt la acelasi nivel sau mai late, anvelopele nu se vor putea monta corect, ceea ce va cauza probleme. In plus, o anvelopa mai lata va proteja janta de eventuale lovituri ce pot avea loc in timpul rularii.
In cele din urma marcat pe anvelopa regasim diametrul jantei. Aceasta este dimensiunea jantelor necesare pentru montarea anvelopelor, in cazul nostru este vorba de jante de 9 inch. Drept urmare, nu putem monta anvelope ce necesita janta de 10 inch pe janta de 9 inch, pur si simplu nu se vor potrivi. In timp ce primele doua cifre pot fi usor ajustate, cel din urma trebuie sa fie exact.
Prin urmare, cu ajutorul celor trei numere regasite pe lateralul anvelopelor veti sti ce dimensiuni de anvelope se vor potrivi pe ATV-ul sau UTV-ul dvs.
Anvelope ATV si UTV pentru diferite tipuri de teren
De la terenuri noroioase, trasee, off-road sau nisip, ATV-urile si UTV-urile pot cuceri cu usurinta orice tip de teren, atata timp cat sunt echipate cu anvelope adecvate. Ganditi-va la anvelope ca la pantofii pe care trebuie sa ii poarte vehiculul dvs. pentru a nu pierde tractiunea pe diferite terenuri.
La fel cum ati purta niste bocanci de trekking pentru o drumetie montana, asa trebuie tratat si vehiculul dvs. Echipati-l cu anvelope adecvate terenului. Nu puteti folosi anvelope de strada cand mergeti cu ATV-ul prin padure, de exemplu.
Ce tip de anvelope puteti alege pentru ATV
On-road - De sosea
Daca va deplasati pe sosea, drumuri din beton sau asfaltate, nu aveti nevoie de anvelope cu banda de rulare agresiva, acest lucru doar va cauza o uzura excesiva si zgomot de drum. In schimb, gasiti anvelope cu benzi de rulare putin adanci si apropiate. Acest tip de anvelopa asigura o utilizare prelungita si o performanta silentioasa.
On-road > Off-road
Atunci cand folositi ATV-ul atat pe sosea cat si pe teren accidentat, dar totusi rulati mai mult pe sosea, va trebui sa cautati o anvelopa cu un design mai adanc al benzii de rulare. Acestea ofera tractiune pe orice tip de teren, fiind excelente pe sosea si la nevoie pot fi folosite si pe teren accidentat cum ar fi drumuri forestiere, fara uzura accelerata sau niveluri ridicate de zgomot pe drum.
50-50 on and Off-road
O anvelopa pentru toate terenurile are un raport de zone goale mai mare si o plasare a blocurilor de cauciuc optimizata. Aceasta combinatie asigura o viata prelungita a benzii de rulare si niveluri generale de confort, in timp ce elementele benzii gasesc tractiunea necesara pe noroi si pe suprafete de teren accidentat. Aceste modele sunt populare printre pasionatii de ATV-uri deoarece oferta cele mai bune avantaje din ambele lumi.
Un model foarte apreciat fiind anvelopele de la firma Maxxis, modelul Bighorn.
Off-road > On-road
Daca ATV-ul dvs. este condus in special pe teren accidentat, va trebui sa investiti intr-un set de anvelope cu un design mai agresiv. Profilul lor este optimizat pentru performante versatile pe teren, dar nu va crea neplaceri daca intrati cu ATV-ul sau UTV-ul si pe sosea. Elementele benzii de rulare agresiv mentin anvelopa curata in orice moment, oferind tractiunea necesara pentru noroi, zapada si teren accidentat.
Off-road and Trail
Anvelopele cu spatii goale mai mari permit anvelopei o tranctiune mai buna pe teren moale si afanat. Anvelopele ATV si UTV cu acest model de rulare sunt realizate in principal pentru performante off-road, dar ofera si tractiunea necesara pe suprafete versatile de teren. Daca sunteti un pasionat off-road, aceste anvelope va vor ajuta sa ajungeti din punctul A la punctul B fara a ramane blocat.
Full Off-road
Aceste anvelope au cea mai agresiva amprenta la sol dintre toate anvelopele pentru ATV si UTV. Acest design al benzii de rulare este fabricat pentru vehicule mai puternice care au nevoie de tractiune excesiva pentru teren cu noroi. Desi tractiunea lor pe teren cu noroi si off-road sunt de neegalat, ele nu ofera o tractiune excelenta pe drumuri asfaltate.
Anvelope ATV si UTV BIAS PLY si RADIAL
Exista cativa factori in decizia de cumparare de anvelope cu structura diagonala sau cu strat radial - in principiu unde si cum utilizati anvelopele.
Daca aveti nevoie de anvelope care sa sustina presiunea la viteza ridicata, flexibilitate structurala mai buna si minimalizarea perturbarilor la rulare, anvelopele radiale sunt o optiune mai buna. Aceste anvelope absorb socul si rezista la acumularea presiunii de-a lungul suprafetei benzii de rulare, ceea ce permite optimizarea rularii. Majoritatea anvelopelor radial sunt aprobate pentru utilizarea pe sosele, dar tind sa fie mai scumpe.
Pe de alta parte, daca ATV-ul dvs. este mai incet si are o durabilitate mai mare la incarcare, o anvelopa bias ar putea fi o optiune mai buna. Anvelopele cu acest tip de constructie au fost folosite la toate ATV-urile si UTV-urile mai vechi inainte de introducerea anvelopelor radiale. Cu toate acestea, anvelopele cu pliuri incrucisate sunt perefecte pentru tractiunea agresiva pe teren accidentat, deoarece nu se indoaie, ceea ce are ca rezultat o tractiune mai buna.
Indiferent ce model de anvelope ATV sau UTV aveti nevoie, Anvelope ATV.eu este aici sa va ajute. In magazinul nostru gasiti o gama larga de modele de anvelope pe mai multe dimensiuni disponibile in functie de ce aveti nevoie.
Verificati oferta noastra si sigur veti gasi anvelopele perfecte pentru ATV-ul sau UTV-ul dvs. fara a fi nevoie sa iesiti din casa.